1 履 歴
フリガナ ボイヤー デイビット スコット 性別


1985年9月9日
氏名 Bowyer David Scott 男性
ローマ字
氏名
所属 経済学部 職名 講師
HPアドレス  
メールアドレス  scottybowyer1@gmail.com
最終学歴・学位  2023年3月
PhD candidate, Nagoya University of Foreign Studies
 系・分野・分科・細目表
 人文社会系
分野  人文学
分科  言語学
細目  英語学
フリーキーワード  Interactional competence, Assessment, Complexity Theory, Neuroscience

 2 学歴・学位
年月

事     項

2008年7月 BSc (Hons) Archaeology, The University of Durham
2018年3月 MA TESOL, Nagoya University of Foreign Studies
2023年3月 PhD candidate, Nagoya University of Foreign Studies

 3 職 歴
年月

事     項

2015年4月 PUT Tutor, Nagoya University of Foreign Studies
2018年4月 Lecturer, Nagoya Gakuin University

 5 研究分野・内容
 5-1 研究分野・内容(記述式:350字以内)
 5-2 研究課題(今後の展開・可能性を含む)(記述式:350字以内)
 5-3 研究助成等
区分 年月 名称・題目・機関名等
 5-4 資格・特許等
年月 名称

 6 研究業績
 年度  種類  
種類 著書、学術論文、テーマ等の名称 単著、
共著等の別
発行又は
発表の年月
発行又は発表
雑誌等又は発表
学会等の名称
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著書 (Review) Inspirational stories from English language classrooms 単著 2021年4月 MindBrained Think Tank+, 7(4), 40-42.  
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著書 Learner-centered teaching: sharing control 単著 2021年3月 MindBrained Think Tank+, 7(2), 9-10  
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著書 Learning about TESOL and the brain at the NUFS language workshops 共著 2021年1月 MindBrained Think Tank+, 6(4), 15-16  
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著書 The parable of the gifted winner and the gritty grower 単著 2020年11月 MindBrained Think Tank+, 6(3), 38-39  
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著書 What is normal? 単著 2020年2月 MindBrained Think Tank+, 7(1), 12-13  
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学術論文 Developing intercultural connections and language competence with board games 単著 2021年8月 P. Clements, A. Krause, & R. Gentry (Eds.), Communities of teachers and learners. (pp. 245-255). Tokyo: JALT.  
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学術論文 An exploration of recursive conversations and learner performance 単著 2020年8月 In P. Clements, A. Krause, & R. Gentry (Eds.), Teacher efficacy, learner agency. (pp. 245-255). Tokyo: JALT.
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学術論文 (Review) Using Statistics in Small-Scale Language Education Research: Focus on Non-Parametric Data 単著 2020年7月 OnCUE Journal, 13(1), 49-53.
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学術論文 Exploring the Effects of Recursive Conversations on L2 Learner Beliefs. 単著 2019年8月 P. Clements, A. Krause, & P. Bennett (Eds.), Diversity and Inclusion (pp. 143-152). Tokyo: JALT.
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学術論文 Recursive Conversations and Fluency Development in a First-Year EFL Oral Communication Course. 単著 2019年5月 The English Connection, 23(1), 22–23.
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学術論文 A working paper exploring the effects of recursive conversations on participants’ fluency development in a first-year EFL oral communication course 共著 2018年4月 Nagoya University of Foreign Studies Ronshu, 2, 103–129  
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要旨:
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学術論文 Exploring the effects of recursive conversations on participants’ interactional competence in a first-year EFL oral communication course 共著 2018年3月 名古屋学院大学論集 言語・文化篇 第30巻 第2号 55-74
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要旨:  Recursive conversations (RCs) are described as a “return to a similar experience―but with a wider knowledge” (Kindt, 2004, p. 15). Focusing on RCs and their effects on learner beliefs and performance, including fluency, disfluency, and complexity, this paper describes the results of an Action Research study conducted over six weeks with 18 first-year English majors in a freshman oral communication program. Following a mixed methods approach, the researchers collected and analyzed both quantitized and qualitative data (Dörnyei, 2007). Data included pre- and postquestionnaires, learner feedback forms, and conversation transcriptions. Analysis of the transcription data indicated up to a 20% increase in fluency markers attributable to the effect of RCs. Transcription analysis also showed a significant increase in sentence complexity, as indicated by increases in average sentence length of between 10% and 95%. Questionnaire and feedback data indicated that learners considered the RCs to be more interesting and less challenging than nonrecursive classroom conversations. Some students, however, considered the recursive conversations to be less useful than non-recursive ones, indicating a contradiction between learners’ experiences of the RCs and their perceptions of their usefulness in promoting L2 oral competence. The results of this research indicate that RCs can have a positive short-term impact on learners’ oral competency, but that educators should take steps to engage with learners regarding the impact of pedagogical tools in order for learners to become aware of potential benefits. Issues surrounding the long-term impact of RCs and appropriate methods for helping learners to see the benefits of such procedures are a promising area for future research.
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学術論文:ディスカッションペーパー The language learning brain as a complex dynamic system 単著 2020年11月 MindBrainEd Journal, 2, 16-32
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資料 Power-Up Dialogue 1 共著 2017年2月 NUFS Press  
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資料 Power-Up Dialogue 2 共著 2017年2月 NUFS Press  
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口頭発表:研究発表 Building an International Learning Community 単独 2020年11月 JALT 2020  
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口頭発表:研究発表 Recursive Practice Effects on Learner Performance 単独 2019年11月 JALT 2019  
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口頭発表:研究発表 Recursive Practice Effects on EFL Learner Beliefs 単独 2018年11月 JALT 2018  
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口頭発表:研究発表 Recursive Conversations and L2 Oral Comptence 単独 2018年5月 KOTESOL National Conference  
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口頭発表:講演 Developing a Conversation Strategy-focused Curriculum 単独 2021年7月 MELTA 2021  
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口頭発表:講演 The Language Learning Brain as a Complex Dynamic System 単独 2021年5月 PanSIG 2021  
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口頭発表:講演 Let’s Help International Students to Integrate Better 単独 2021年2月 JALT Nagoya  
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口頭発表:講演 Integration through board games 単独 2020年11月 JALT Nagoya  
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口頭発表:講演 What are Recursive Conversations? 単独 2019年10月 JALT Nagoya  
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口頭発表:講演 Going Paperless in the Japanese EFL Classroom 単独 2019年6月 JALT CALL 2019  
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口頭発表:講演 Helping Learners to Help Themselves 単独 2019年1月 JALT Nagoya  
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口頭発表:講演 An Introduction to Mixed Methods Research 単独 2018年3月 LEARN Nagoya  
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 8 学外活動
 8-1 本学以外の機関(公的機関・民間団体等)を通 しての活動
就任年月 退任年月 機関名、役職名等
 8-2 学会・学術団体等の活動
種類 就任、受賞等年月 退任年月 内容(学会・団体名、受賞名、役職名等)

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